Starý obraz vnútro lesa Fanny Assenbaum (1846–1904)
Kategória:
Umelecké predmety
Olej na plátne, 58 x 46,5 cm, 79 x 66,5 cm, sign. vlavo dole slabo čitatelne. Stav: plátno na karton nie je nalepené, kartón aj plátno sú zvlnené, rám na niekolkých miestach poškodený, dobový stav. Na zadnej strane meno a adresa asi prvého majiteľa obrazu.
Fanny Assenbaum
1.9. 1846 Libějovice – † 27. 10. 1904 Viedeň
V rokoch 1864-1865 študovala na pražskej akadémii u profesora Maxa Haushofera. Po jeho smrti odišla do zahraničia a od r. 1886 začala študovať na Akadémii v Mníchove pri Ludwiga Willroidera. Bola členkou Society of Women artists v Londýne. V rokoch 1900 a 1901 vystavovala v Mníchove (obrazy Jeseň, Partia z Schleissheumu a Predjarí, kde tiež väčšinu života žila. Na jubilejnej výstave Krasúmnej jednoty vystavila obraz Krajina pri mori. Venovala sa prevažne krajinomaľbe a motívom z Rujany. prípade Adolfa Chwaly dlhú dobu vnímaná iba v kontexte rakúskeho a nemeckého umenia 2. polovice 19. storočia, hoci jej práce z doby pražských štúdií nie sú vôbec známe, niektoré jej práce z obdobia od sedemdesiatych rokov vyššie (m.j. vpodvečer na zamrznutej rieke) je viditeľný odkaz holandských krajinárov 19. storočia (napr. Andreas Schelfhout, Eugen Voboeckhoven) a zreteľný je aj osobitý súlad všetkých týchto vplyvov a školení, ktorými Assenbaum prešla.
Fanny Assenbaum
1.9. 1846 Libějovice – † 27. 10. 1904 Viedeň
V rokoch 1864-1865 študovala na pražskej akadémii u profesora Maxa Haushofera. Po jeho smrti odišla do zahraničia a od r. 1886 začala študovať na Akadémii v Mníchove pri Ludwiga Willroidera. Bola členkou Society of Women artists v Londýne. V rokoch 1900 a 1901 vystavovala v Mníchove (obrazy Jeseň, Partia z Schleissheumu a Predjarí, kde tiež väčšinu života žila. Na jubilejnej výstave Krasúmnej jednoty vystavila obraz Krajina pri mori. Venovala sa prevažne krajinomaľbe a motívom z Rujany. prípade Adolfa Chwaly dlhú dobu vnímaná iba v kontexte rakúskeho a nemeckého umenia 2. polovice 19. storočia, hoci jej práce z doby pražských štúdií nie sú vôbec známe, niektoré jej práce z obdobia od sedemdesiatych rokov vyššie (m.j. vpodvečer na zamrznutej rieke) je viditeľný odkaz holandských krajinárov 19. storočia (napr. Andreas Schelfhout, Eugen Voboeckhoven) a zreteľný je aj osobitý súlad všetkých týchto vplyvov a školení, ktorými Assenbaum prešla.
